Enoh
Gen. 5:21-24; Evr. 11:5; Iuda 14-15
INTRODUCERE:
A. Toți cei menționați în Geneză 5, cu excepția lui Enoh, au murit.
B. Enoh nu a ”gustat” moartea pentru că el a umblat cu Dumnezeu.
C. Există o legătură între el și noi!
DISCUȚIE:
I. Umblarea lui Enoh a fost una prin credință.
A. Prin credință Enoh a fost mutat (Evr. 11:5).
1. Ce este credința? (vs. 1, 6).
2. Noi umblăm prin credință (2 Cor. 5:7).
3. Modul lui de viață a fost concretizat.
B. Ce înseamnă a merge prin credință?
1. Care este originea credinței? (Rom. 10:17).
2.”A umbla” presupune o acțiune – a trăi prin Cuvântul Său (Iacov 1:21-22).
3. Orice spune El! Orice? (Evrei 11:17-19).
II. A umbla cu Dumnezeu înseamnă să te împaci cu El.
A. Toți am păcătuit (Rom. 3:23).
B. Consecința păcatului (Rom. 6:23; Efes. 2:1, 12).
C. Înainte de a umbla cu Dumnezeu trebuie să ne împăcăm cu El (2 Cor. 5:17-21).
1. Din cauza păcatului nostru Isus a fost adus ca jertfă (vs. 21).
2. El a plătit consecințele păcatelor noastre (Rom. 5:8; 1 Pet. 2:24).
D. Împăcarea cu El este posibilă în Isus, dar… (2 Cor. 6:1-2).
E. Este ceva ce omul trebuie să facă (Mat. 7:21).
III. Împăcarea presupune părtășie cu Dumnezeu.
A. Părtășia noastră depinde de părtășia cu Dumnezeu (1 Ioan 1:3-4).
B. Părtășia cu Dumnezeu cere o umblare în lumina (1 Ioan 1:6-7).
C. Păcatul trebuie să fie lăsat în urmă (Rom. 6:1-2; Efes. 5:11, 3).
IV. Umblarea prin credință implică activitate și progres.
A. Unde umblăm (1 Ioan 1:6-7)? În lumină (1 Pet. 2:9).
B. Isus este lumina nostră (Ioan 8:12). Exemplu și învățăturile Sale.
C. Umblarea implică activitate (Tit 2:14; 3:1).
D. Umblarea implică progres (2 Pet. 3:18; Filip. 3:12-14).
V. Există odihnă la sfârșitul umblării noastre.
A.”Obiectul” credinței noastre (Evrei 4:1-3).
B. Isus oferă odihnă acum (Mat. 11:28-30).
C. Odihna este răsplata umblării (Apoc. 14:13).
CONCLUZIE:
A. Umbli TU cu Dumnezeu? (Mica 6:8; Isaia 2:5).
B. Te supui TU voinței Lui?